Chatbot na stránkách ČSSZ pomáhá odpovídat na dotazy v souvislosti s COVID-19

, rubrika Koronavirus

Česká správa sociálního zabezepečení spustila specializovaného "chatbota", který odpovídá na dotazy k životním situacím v důsledku zavedení vládních opatření proti koronaviru.

Chatbot ČSSZ je přístupný z hlavní stránky České správy sociálního zabezpečení. Úvodní okno s titulkem Mimořádné informace obsahuje rozdělení situací do pěti kategorií a menu. Kategorie:

  • Jsem rodič.
  • Jsem zaměstnanec.
  • Jsem zaměstnavatel.
  • Jsem OSVČ.
  • Jsem lékař.

Samotný web je sice obsahuje informace i v angličtině, němčině a francouzštině, chatbot je však zatím (25. 3. 2020) nasazen jen na české verzi stránky.

Z tiskové zprávy ČSSZ 

"Česká správa sociálního zabezpečení dnešním dnem spustila svého virtuálního asistenta, tzv. chatbota. Ten pomůže klientům snadno získat potřebné aktuální informace.

Hlavní témata jsou jasná: jaké dopady má epidemie koronaviru v oblasti sociálního pojištění a jaké možnosti mám konkrétně já jako rodič, podnikatel, zaměstnanec, OSVČ nebo třeba lékař. Návodnými a konkrétními dotazy provede náš virtuální společník klienty napříč nejrůznějšími situacemi, vysvětlí podmínky nároku na dávky, a to i ve vztahu k nyní tolik aktuálnímu tématu ošetřovného náležícího při uzavření školských zařízení.

Chatbot bude průběžně zohledňovat veškeré aktuální informace tak, aby návštěvníci webu ČSSZ měli k dispozici vždy relevantní, přesné a především zcela adresné informace na jednom místě a na pár kliknutí."

[Zdroj: ČSSZ dnes spustila specializovaného "chatbota", Česká správa sociálního zabezpečení, tisková zpráva 23. 3. 2020; zobrazeno 25. 3. 2020]

 


TOPlist