Navigace

  • o nás
  • informace
  • pomoc a podpora
  • publikace
  • jste závislí?
  • mapa webu




mapa pomoci

mapa pomoci Karlovarský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Plzenský kraj Jihočeský kraj Vysočina Jihomoravský kraj Zlínský kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Královéhradecký kraj Hlavní město Praha Středočeský kraj Středočeský kraj

login

kalendář akcí

PoÚtStČtSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

links

anketa

Pěstování konopí pro léčebné účely je v ČR

Výsledky ankety

novinky odjinud

mapa webu

 

drogy-info.cz / Info / Monitor / Zahraniční média / Marihuana zřejmě snižuje riziko některých typů rakoviny

Marihuana zřejmě snižuje riziko některých typů rakoviny

Podle výsledků studie zveřejněné v srpnu 2009 vykazují dlouhodobí uživatelé marihuany nižší riziko, že se u nich vyvinou některé typy rakoviny hlavy a krku.
Původně zveřejněno: 27. srpna 2009
Zdroje: Cancer Prevention Research, Join Together, Reuters
Původní název hlavního zdrojového článku: Marijuana May Reduce Risk of Certain Cancers, Study Says

Výzkumníci z Brownovy univerzity vyšetřovali pacienty s rakovinou dlaždicovitých buněk (squamous-cell carcinoma (HNSCC)) hlavy a krku, a kontrolní skupinu zdravých osob.
Zjistili, že osoby, které kouřily 10-20 let marihuanu, vykazovaly o 62% nižší riziko vzniku těchto typů rakoviny. Pokud kouřili marihuanu v průměru jednou za týden až za dva týdny, riziko bylo nižší o 48%.
Hlavní autor studie Karl T. Kelsev k tomu podotýká, že výsledky studie mohou mít souvislost se známými protinádorovými účinky kanabinoidů (účinných látek konopí), které jsou zřejmě založeny na ovlivnění signálních buněčných mechanismů. Zároveň ale upozorňuje, že je třeba provést další a rozsáhlejší studie, které by potvrdily výsledky výzkumu jeho týmu. Kelsey rovněž připomíná, že rizika užívání marihuany mohou převážit její případné pozitivní účinky.
„Jakákoliv změna marihuanové politiky by měla brát v úvahu všechny faktory, a tedy nemůže být založena na výsledcích jediné studie,“ říká k tomu dr. Kelsey.
Celé znění studie je ZDE .

Publikováno: 02.09.2009
Aktualizováno: 17.12.2010