Navigace

  • o nás
  • informace
  • pomoc a podpora
  • publikace
  • jste závislí?
  • mapa webu




mapa pomoci

mapa pomoci Karlovarský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Plzenský kraj Jihočeský kraj Vysočina Jihomoravský kraj Zlínský kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Královéhradecký kraj Hlavní město Praha Středočeský kraj Středočeský kraj

login

kalendář akcí

PoÚtStČtSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

links

anketa

Pěstování konopí pro léčebné účely je v ČR

Výsledky ankety

novinky odjinud

mapa webu

 

drogy-info.cz / Info / Monitor / Zahraniční média / Další studie potvrdila, že jedna ze složek červeného vína prodlužuje život

Další studie potvrdila, že jedna ze složek červeného vína prodlužuje život

Myši, jimž byla podávána malá množství resveratrolu (jedné z ingrediencí červeného vína; více např. ZDE ), vykazovaly menší známky stárnutí kostí a srdečního svalu. To dále zvyšuje naděje, že v budoucnu by tato látka mohla být používána jako lék proti stárnutí. Studie byla publikována ve vědeckém časopise Public Library of Science One .
Původně publikováno 6. června 2008
Zdroj: Join Together, Bloomberg
Hlavní zdrojový článek: Red-Wine Ingredient Could Extend Life, Study Says

Předchozí studie měly podobné výsledky, používaly ale megadávky resveratrolu, ekvivalentní vypití vice než tisícovky lahví červeného vína. Farmaceutické společnosti již zvažují použití resveratrolu jako možné léčivo pro rakoviny a cukrovku.
Nová studie na krysách zjistila, že resveratrol má na zdraví pozitivní dopad, srovnatelný s nízkokalorickou dietou.
„Rosveratrol v dávkách, aplikovatelných u člověka, naplňuje definici dietního přípravku, který napodobuje některé aspekty snížení kalorického příjmu,“ podotkl k tomu hlavní autor studie, Tomas Prolla z University of Wisconsin v Madisonu.

Publikováno: 26.12.2008