Navigace

  • o nás
  • informace
  • pomoc a podpora
  • publikace
  • jste závislí?
  • mapa webu




mapa pomoci

mapa pomoci Karlovarský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Plzenský kraj Jihočeský kraj Vysočina Jihomoravský kraj Zlínský kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Královéhradecký kraj Hlavní město Praha Středočeský kraj Středočeský kraj

login

kalendář akcí

PoÚtStČtSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    

links

anketa

Pěstování konopí pro léčebné účely je v ČR

Výsledky ankety

novinky odjinud

mapa webu

 

drogy-info.cz / Info / Monitor / Zahraniční média / Alkohol chrání před revmatem

Podle nejnovější studie pravidelné pití alkoholu snižuje riziko artritidy

Lidé, kteří abstinují od alkoholu, mají vyšší pravděpodobnost, že se u nich vyvine revmatoidní artritida, než ti, kteří pravidelně alkohol pijí. Pijani s artritidou také udávají menší závažnost příznaků nemoci než abstinenti.
Původně zveřejněno: 27. července 2010
Zdroj: Bloomberg, Join Together
Hlavní zdrojový článek: Drinking Alcohol Regularly Cuts Risk of Arthritis, Study Finds

Podle agentury Bloomberg jde o první studii, která přesvědčivě demontrovala ochraný účinek alkoholu proti artritidě u lidí. Její autor, James Maxwell z Rotherhamské nadace při NHS (National Health Service; státem řízený systém minimální zdravotní péče ve Velké Británii; pozn. drogy-info) spolu s kolegy zjistil, že abstinenti mají ve srovnání s lidmi, kteří pijí alkohol nejméně deset dnů v měsíci, čtyřnásobně vyšší riziko revmatoidní artritidy.
Pro revmatoidní artritidu (lidově „revma“) neexistuje účinná kauzální léčba, a známa dosud není ani její přesná příčina. Podstatou nemoci nicméně je špatná funkce imunitního systému, jenž napadne klouby, způsobí jejich otok a bolest, a může vést až k vážným poruchám, invaliditě a smrti.
„Víme, že alkohol přinejmenším do jisté míry snižuje imunitní aktivitu, a domníváme se, že to je hlavní příčina, proč se alkohol pojí se snížením závažnosti revmatoidní artritidy,“ řekl k tomu Maxwell. „Alkohol má také mírný analgetický, bolest potlačující účinek.“
Studie byla zveřejněna v prestižním časopise Rheumatology .

Publikováno: 29.08.2010